Психологічний супровід педагогічних працівників в умовах дошкільного навчального закладу
Особлива увага в роботі психологічної служби приділяється супроводу учасників освітнього процесу. Робота практичного психолога спрямована на створення комфортних умов співпраці психолога-дитини-вихователя-батьків, на пошуки шляхів взаємодії виховання особистості на різних етапах розвитку. Від рівня фізичного, психічного та емоційного комфорту вихователя, залежить подальша доля цілого покоління.
Основною метою роботи практичного психолога є не тільки психологічний супровід, а й просвітницька робота з педагогічним колективом для налагодження широкої конструктивної співпраці у педагогічному колективі. Просвітницька робота психологічної служби дає змогу педагогам розширювати свої знання в області психології, допомагає переборювати психологічні бар’єри, пов’язані з нововведеннями, розвиває навички педагогічної взаємодії, формує позитивні взаємини один з одним, адміністрацією, батьками та дітьми.
Основні форми психологічної просвіти
Педагогічна рада - постійно діючий колегіальний орган самоврядування педагогічних працівників. Основною метою її створення є об'єднання зусиль колективу з підвищення рівня навчально-виховної роботи, використання на практиці досягнень педагогічної науки та передового педагогічного досвіду.
Одним з основних завдань педагогічної ради є створення дружнього, працездатного педагогічного колективу, в якому кожен почував би себе відповідальним не тільки за доручену йому роботу, а й за всю діяльність дошкільного закладу.
Психолого – педагогічний консиліум – це невелике за чисельністю зібрання людей, які відповідають за успішне навчання і розвиток дитини в навчальному закладі. Він розв’язує такі завдання як: створення цілісного портрету дитини; виявлення характеру та причин відхилень у навчанні та поведінці ; розробка програми виховних та корекційних заходів; визначення шляхів та засобів корекційно – розвивальної роботи для педагогів та батьків.
Семінари-практикуми спрямовані на підвищення рівня практичної підготовки вихователя, вдосконалення практичних навичок, необхідних у роботі з дітьми.
Індивідуальне та групове консультування здійснюється, як правило, за заявленими проблемами як з педагогами, так і з батьками.
Під психологічним консультуванням зазвичай розуміється сукупність процедур, направлених на допомогу людині у вирішенні проблем і ухваленні рішень щодо професійної кар’єри, сім’ї, вдосконалення особистості і міжособистісних відносин.
Консультації практичного психолога дошкільного навчального закладу з питань виховання дітей мають на меті допомогти краще зрозуміти причини особливостей поведінки дитини, знайти з нею спільну мову, зрозуміти її потреби і вирішити конфліктні ситуації, навчитися підтримувати дитину у важких життєвих ситуаціях.
Коментарi